اعتراض مردم به نحوه واریز کمک هزینه معیشتی

اعتراض مردم به نحوه واریز کمک هزینه معیشتی

در حالی که سخنگوی طرح معیشتی حمایتی از واریز کمک‌هزینه معیشتی برای ۴۱۹ هزار خانوار جدید خبر می‌دهد، اما برخی از متقاضیان نسبت به عدم واریز کمک هزینه اعتراض کردند.

به گزارش فارسیها به نقل از فارس، دومین مرحله واریز کمک‌هزینه معیشتی ناشی از هزینه افزایش نرخ بنزین، امروز ۱۰ دی‌ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز شد.

همچنین به گفته حسین میرزایی سخنگوی طرح معیشتی حمایتی در این دوره برای ۴۱۹ هزار و ۳۰۴ خانوار جدید نیز کمک هزینه معیشتی واریز شده و این در کنار این است که برای همه افراد مشمول در نوبت اول این کمک‌هزینه واریز شده است.

‌برخی از شهروندان در تماس با خبرگزاری فارس، نسبت به نحوه اعتراض برای عدم واریز کمک‌هزینه گلایه کردند و گفتند، وقتی وارد سامانه می‌شوی و می‌خواهی نسبت به عدم واریز اعتراض کنی، پیامی از سوی سامانه صادر می‌شود که اگر خواهان بررسی مجدد و ثبت اعتراض هستید، در صورتی که اطلاعات و اعداد مالی قبلی به دست آید، علاوه بر اینکه کمک‌هزینه معیشتی شامل حال شما نمی‌شود، از ماه آینده یارانه شما نیز قطع می‌شود؛ بنابراین بسیاری از متقاضیان از ترس قطع یارانه از ثبت اعتراض مجدد خودداری می‌کنند.

در این زمینه یکی از شهروندان به نام آزاد در تماس با فارس گفت: به عنوان نمونه و دو شاهد زنده خود من که یک کارمند معمولی هستم و همکارم که جزو نیروهای خدماتی با ماهیانه ۱٫۲ میلیون تومان حقوق کار می‌کند، مشمول دریافت کمک‌معیشتی نشده‌ایم که وقتی اعتراض کردیم، سامانه برای آن فرد اعلام کرده بود، درآمد شما در سال یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است، در حالی که آن بنده خود وضع مالی مناسبی ندارد و ماهانه ۱٫۲ میلیون تومان حقوق می‌گیرد.

آزاد گفت: خودم درخواست بررسی مجدد دادم، در حالی که سه نفر عائله دارم، کل درآمد خانوار من به ۵٫۲ میلیون تومان در ماه می‌رسد و سامانه به من اعلام کرده است درآمد شما ۵۲۰ میلیون و ۴۵۵ هزار و ۴۰ ریال می‌شود و مجموع واریز برای خانوار شما در سال ۹۷ مبلغ ۴۰۵ میلیون ریال بوده است. به عنوان مثال برداشت سه ماهه اعضای خانوار شما در سال ۹۸ به طور میانگین ۱۰ میلیون و ۲۴۵ هزار تومان بوده است.

این شهروند در توضیح بیشتر گفت: در سال جاری فقط ۳۰ میلیون تومان وام ازدواج فرزندم که دریافت شده بود، به حساب من واریز شده و سامانه فکر کرده است که این درآمد خودم است، در حالی که وام ازدواج فرزندم بوده است.

این شهروند گفت: برای اعتراض دوباره سامانه می‌گوید اگر بار دوم مجدد پرونده شما بررسی شود و صحت اطلاعات قبلی تایید شود، علاوه بر اینکه کمک معیشتی به شما تعلق نمی‌گیرد، یارانه شما هم قطع می‌شود. درواقع این یک نوع تهدید است که برای مردم معمولی برای تقاضای کمک معیشتی از دولت اعلام می‌شود.

وی گفت: برای ثبت اعتراض باید رضایت‌نامه‌ای که در سامانه اعلام می‌شود را امضا کنیم.

این شهروند گفت: از طرفی رئیس دولت می‌گوید، به زندگی به حساب شخصی مردم سرک نمی‌کشند، از طرفی تهدید می‌کنند، اگر اعتراض کنید، یارانه شما را هم قطع می‌کنیم.

همچنین یکی دیگر از کارگران خدماتی گفت: بنده و سه فرزندم و همسرم که یک خانوار ۵ نفری تشکیل می‌دهیم، از دار دنیا فقط یک پراید ۱۳۱ داشتیم که امسال آن را فروخته و به ناچار این پول وارد حساب یکی از اعضای خانواده شده است و سامانه به صرف دیدن پول یک پراید که حدود ۵۰ میلیون تومان بوده، ما را جزو پولداران حساب کرده و کمک‌معیشتی برای ما واریز نکرده است، در حالی که بنده به عنوان کارگر خدماتی با خانوار ۵ نفره درآمد اندکی دارم.

همچنین یک شهروند دیگر به خبرنگار فارس گفت: بنده با داشتن دو فرزند و همسر، یک خانوار ۴ نفره تشکیل می‌دهیم که فقط یک خودرو بنام همسرم است و امسال آپارتمان کوچکی فروخته بودم تا آن را قدری بزرگتر کنم و وقتی پول فروش آپارتمان در حساب ما قرار گرفته که صرف خرید آپارتمان دیگری برای زندگی شده است، سامانه ما را جزو پولداران به حساب آورده، در حالی که هیچ سندی الان به اسم من نیست و باید مسئولان در نظر بگیرند که مردم برای زندگی نیاز به یک خانه دارند.

همچنین شریفی یکی دیگر از شهروندان در تماس با فارس، گفت: من یک خانواده سه نفره دارم که در حال حاضر دانشجو بوده و از حقوق واریزی مرحوم پدرم که برای مادر واریز می‌شود، ارتزاق می‌کنم. در ماه اول کمک معیشتی خانوار برای دو نفر از خانواه ما واریز شد و در ماه دوم فقط برای یک نفر واریز کردم و اگر با همین دست‌فرمان جلو برویم، از ماه بعد کمک‌هزینه قطع می‌شود و شاید یارانه ما را هم قطع کنند.

این شهروند گفت: وقتی می‌خواهیم اعتراض کنیم، درواقع به ما می‌گویند اگر اطلاعات شما را بررسی کنیم و همان اطلاعات قبلی به دست آید یارانه شما را هم قطع می‌کنیم و یا در سامانه اعتراض وقتی می‌خواهیم وارد شویم و شماره حساب یارانه را ارائه می‌کنیم، سایت مرتب می‌گوید اطلاعات شما درست نیست و از ما رمز جدید می‌خواهد.

این شهروند گفت: هر چه با وزارت رفاه تماس می‌گیریم کسی مردم را به درستی راهنمایی نمی‌کند و ما مانده‌ایم که چگونه اعتراض خود را ثبت کنیم.

این شهروند گفت: اگر مردم می‌خواهند اعتراضات خود را از مسیر قانونی پیگیری کنند،‌ نباید فقط به سامانه اکتفا شود. باید توضیحات مردم را هم بشنوند، زیرا عده‌ای از مردم توضیحات درستی ارائه می‌کنند که با اعداد و ارقام سامانه متفاوت است.

به گزارش فارس، سخنگوی ستاد معیشت خانوار نیز گفت: سایت حمایت از امروز تا پایان ۲۴ دی‌ماه باز است و فقط سرپرستان خانوار و آن تعداد از جمعیتی که در مرحله قبل تقاضای آنها در کد دستوری #۶۳۶۹* ثبت شده است، می‌توانند وارد شده و تقاضای خود را ثبت کنند.

میرزایی همچنین گفت: در این مرحله برای ۴۱۹ هزار و ۳۰۴ خانوار جدید مشتمل بر یک میلیون و ۲۲۱ هزار و ۱۹۱ نفر جدید کمک‌هزینه معیشتی دو مرحله اول و دوم را به صورت یکجا واریز شده است.

امیدواریم از خبر “اعتراض مردم به نحوه واریز کمک هزینه معیشتی” استفاده کرده باشید. نظر خود را در خصوص این مطلب با ما در میان بگذارید.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.