آیا ممکن است دو بار به کووید-۱۹ مبتلا شویم؟

آیا ممکن است دو بار به کووید-۱۹ مبتلا شویم؟

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”آیا ممکن است دو بار به کووید-۱۹ مبتلا شویم؟” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

نتایج بررسی ها حاکی از آن است که مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ مصونیت در برابر این بیماری را پس از چند ماه از دست می دهند و برهمین اساس احتمال آلوده شدن مجدد فرد به کرونا ویروس وجود دارد.

این یافته می‌تواند امیدها را به ایجاد مصونیت جمعی یا حتی تاثیر واکسن‌های آینده در مهار بیماری کاهش دهد.

مطالعه انجام شده در انگلیس نشان داد ۶۰ درصد از مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ سطح آنتی بادی لازم برای مقاومت در برابر عفونت‌های آینده را در مدت دو هفته از زمان بروز اولین علایم حفظ می‌کنند. هرچند، این تعداد پس از گذشت سه ماه به ۱۷ درصد کاهش پیدا می‌کند.محققان انگلیسی اظهار کردند:

یافته های به ‌دست آمده رد کننده مفهوم مصونیت جمعی است که بر اساس آن برخی بر این باورند که عموم مردم را می توان از طریق قرار دادن در معرض این ویروس مقاوم ساخت. به گفته محققان، آن چه درباره کرونا ویروس ها می‌دانیم این است که افراد غالبا مجدد به این ویروس آلوده می‌شوند. همچنین مصونیت افراد در برابر این بیماری برای مدت زمان طولانی ادامه پیدا نمی‌کند.به گزارش روزنامه ایندیپندنت، نتایج این مطالعه تایید کننده یافته‌هایی است که پیش از این در چین انجام شده است. در آن بررسی محققان چینی به مطالعه روی ۳۷ بیمار با علایم کووید-۱۹ و ۳۷ ناقل خاموش پرداختند و دریافتند که وجود آنتی بادی IgG در بدن این بیماران در مدت دو تا سه هفته کاهش ناگهانی داشته است.

منبع،خراسان

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.