آیا جوکر اسکار امسال رو از آن خود میکند؟

سال ۲۰۱۷ کمپانی برادران وارنر قرار بود فیلمی از جوکر (Joker)به کارگردانی «تاد فیلیپس» بسازد؛ آنها بر آن بودند نقش جوکر این فیلم را در ادامه فیلم جوخه خودکشی به «جرد لتو» بدهند.

اما بعد «واکین فینیکس» وارد میدان شد و نقش اصلی را تصاحب کرد تا یک بار دیگر طرفداران را به وجد بیاورد. فیلم سینمایی «جوکر» ۴ اکتبر (۱۲ مهر) اکران می شود و تا به حال چند تریلر از آن پخش شده است.

فیلم نگاهی متفاوت دارد!
 از ثانیه های اول تریلر متوجه خواهید شد که فیلم «جوکر» ظاهر متفاوتی دارد. رنگ و لعاب زنده فیلم های ابرقهرمانی مثل «آکوامن»، جای خود را به نسخه اصیل و قدیمی فیلم های جنایی که در دهه ۱۹۷۰ ساخته می شدند داده است. واضح است که کارگردان می خواهد از حال و هوای آن فیلم ها، برای به تصویر کشیدن گاتهام استفاده کند و این گاتهام در حال زوال، کمی ساختگی است.

joker

آرتور فِلک شخصیتی مهربان است. 

در اولین کتاب های تصویری که از جوکر منتشر شد، او، حتی برای خودش هم شخصیتی ناشناخته بود. آنچه جوکر را به الهه انتقام بتمن تبدیل کرد، عدم وجود یک تاریخچه هوشمندانه است. در فیلم بتمن نسخه سال ۱۹۸۹، جوکر زمانی تبدیل به یک آدمکش شد که مدیرش به او خیانت کرد و بتمن او را به درون مخزن مواد شیمیایی انداخت. در فیلم شوالیه تاریکی، شخصیت او به طور کامل شکل گرفته است اما باز هم چیز زیادی از او دستگیرمان نمی شود.اما حالا یک اسم داریم: «آرتور فلک». در یکی از نسخه های مصور جوکر، اطلاعاتی از او منتشر شده است. او یک کمدین شکست خورده است؛ بدشانس است و دست نوشته هایش نشان می دهد که از نوعی بیماری ذهنی رنج می برد. او با مادرش، «پنی»، بسیار مهربان است و رابطه دوستانه ای با «سوفی» دارد. در فیلم می بینید که او چندین بار مورد آزار و اذیت ارازل گاتهام قرار می گیرد.

تماشاگران در ونیز هشت دقیقه ایستاده فیلم جوکر را تشویق کردند!

 

 

روز گذشته بود که فیلم Joker (جوکر) در جشنواره فیلم ونیز امسال نمایش داده شد و اولین واکنش‌های رسمی این فیلم نیز منتظر شده که این فیلم با ستایش بسیاری از منتقدان مواجه شده است و بسیاری اعتقاد دارند که واکین فینیکس یکی از شانس‌های اصلی اسکار امسال خواهد بود. حال در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، تماشاگران برای دقایقی طولانی به تشویق فیلم جوکر پرداخته‌اند. طبق خبری که ورایتی منتشر کرده، فیلم Joker در پایان نمایش خود در جشنواره فیلم ونیز با ۸ دقیقه تشویق ایستاده تماشاگران مواجه شده که در ادامه تاد فیلیپس، کارگردان و واکین فینیکس و زازی بیتز، دو بازیگر حاضر فیلم در جشنواره برای تشکر به روی صحنه آمدند. در هر حال، رابرت دنیرو موفق به حضور در جشنواره فیلم ونیز نشده و غایب بوده است. فیلم Joker با اینکه اقتباسی از کامیک‌های DC (دی سی) است، اما داستان و منشا متفاوتی را دنبال می‌کند که در کتاب‌های کامیک وجود ندارد.

 

پس با این انتقادات و واکنش مخاطبان در ونیز میتوان گفت که واکین فینیکس میتواند یکی از نامزد های اصلی اسکار امسال باشد.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

1 دیدگاه در “آیا جوکر اسکار امسال رو از آن خود میکند؟

من سبحان عباسی ۱۰ ساله هستم. بهترین فیلمی که تا الان دیدم جوکر بوده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.