آشنایی با ۱۰ ایرانی ثروتمند

آشنایی با ۱۰ ایرانی ثروتمند

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب” آشنایی با ۱۰ ایرانی ثروتمند ” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

۱٫امید کردستانی 

امید کردستانی بیزنس‌من ایرانیآمریکایی است که به عنوان رئیس اجرایی هیئت مدیره توییتر مشغول به کار است. او نایب رئیس ارشد و مسئول ارشد کسب‌وکار در گوگل، و مدیر غیراجرایی وودافون بوده استمجله تایم در سال ۲۰۰۶ امید کردستانی را در فهرست صد نفری که دنیای ما را شکل دیگری بخشیده‌اند قرار داد. به‌علاوه او در جشنواره ایرانیان آمریکا در سال ۲۰۰۷ به عنوان «ایرانی سال» برگزیده شد.

کردستانی یکی از بنیان‌گذاران بنیاد خیریه پارسی است که علاوه بر دست‌گیری از دانشجویان ایرانی، در راه‌اندازی شرکت‌ها و به ثمر رسیدن ایده‌های کارآفرین‌های ایرانی هم کمک می‌کند. طبق آخرین تخمین مجله سن‌خوزه امید کردستانی با حدود ۲ میلیارد دلار سرمایه یکی از ثروتمندان جهان به حساب می‌آید.

او کارش را در نت‌اسکیپ در بخش فروش اُای‌ام (OEM) آغاز کرد و در طی دورهٔ چهار ساله که در آن شرکت حضور داشت، مسئولیت برقراری ارتباطات تجاری با شرکت‌هایی چون ای‌بِی، سیتی‌بانک، آمریکن‌آن‌لاین، آمازون، تراولاسیتی، اینتل و اکسایت را برعهده گرفته بودکردستانی یازدهمین کارمند و اولین مدیر کسب‌وکاری بود که گوگل استخدام کرد.

۲٫فرهاد مشیری

اردوان فرهاد مشیری (متولد ۱۳۳۴) سرمایه داری مولتی میلیاردر در زمینه انرژی و فولاد و البته فوتبال است. او مالک اورتون انگلیس است.مشیری خرید سهام باشگاه ارسنال را نیز در کارنامه خود دارد. فرهاد مشیری هم تابعیت ایرانی دارد هم بریتانیایی. همسر او نازنین انصاری نام دارد که ژورنالیست است. او با دو فرزند در لیست ثروتمندان ایران قرار گرفته است.

فرهاد مشیری در ایران به دنیا آمده است و چند سال قبل از انقلاب به همراه خانواده به بریتانیا مهاجرت کرده است.پدرش پزشک بوده است و تحصیلات خود مشیری در زمینه حسابداری بوده است.

در مارس ۲۰۱۷ ثروت او حدود ۲٫۳ میلیارد دلار تخمین زده شده است. این در حالی است که مشیری اخیرا سهام خود را از باشگاه اورتون به ۷۷٫۲ درصد افزایش داده است.

۳٫حسین ثابت بکتاش

حسین ثابت بکتاش در خرداد سال ۱۳۱۳ در مشهد به دنیا آمد. او برای تحصیل به اروپا رفت و در رشته برق ادامه تحصیل داد. او نفر اول هتلداری در ایران است. هرچند کارش را در جزایر قناری شروع کرده است و سعی در ساخت هتل در آنجا را داشته است. او پس از ۲۰ سال به ایران برگشت. او که صاحب ۹ هتل در جزایر قناری است در ایران نیز هتل داریوش را ساخته است که به سبک تخت جمشید است. البته او ۴ هتل دیگر به جز داریوش نیز در کیش دارد. پارک دلفین ها و چند پارک آبی بزرگ دیگر در ایران ساخته است و بسیاری از هتل های کیش از اوست.

۴٫ آرش فردوسی 

آرش فردوسی یکی از جوان‌هایی است که توانسته در دنیا دیجیتال به ثروت برسد. آرش که در دانشگاه ام‌آی‌تی مشغول به تحصیل بود، با انصراف از ادامه‌ی تحصیل تمرکزش را بر کسب و کار گذاشت و در نهایت DropBox را بنیان گذاشت. آرش فردوسی در کمپانی DropBox سمت مدیریت تکنولوژی(CTO) را بر عهده دارد. آرش فردوسی یکی از جوانترین افراد لیست ثروتمدترین مردان ایرانی است.او متولد ۱۳۶۴ است.

آشنایی با 10 ایرانی ثروتمند
آشنایی با ۱۰ ایرانی ثروتمند

۵٫ناصر داوود خلیلی‌زاده 

خلیلی‌زاده یکی از کلکسیونرهای بزرگ ساکن در انگلستان است. وی در مجموعه‌ی خود بیش از ۲۰ هزار اثر هنری و تاریخی دارد که بخش بزرگ از آن‌ها مرتبط با هنر ایرانی و اسلامی هستند. وی همچنین دستی در فعالیت‌های دانشگاهی دارد و بخش مطالعات شرق را در دانشگاه لندن پایه‌گذاری کرد. ناصر داوود خلیلی‌زاده یکی از انسان‌های دنیای مدرن است که توانسته با صنعت هنر به یکی از پولدارترین افراد ایران و انگلستان تبدیل شود.

۶٫ اسحاق لاریان 

اسحاق لاریان که در خانواده‌ای ایرانی-یهودی به دنیا آمد یکی از ثروتمندترین افراد ایران است. لاریان دارای سه خواهر و یک برادر است و تا سن ۱۷ سالگی در ایران زندگی می‌کرد. وی در سال ۱۹۷۱ به آمریکا مهاجرت کرد و پس فارق‌التحصیلی از دانشگاه ایالتی کالیفرنیا و در رشته‌ی مهندسی عمران، به همراه برادرش کسب و کار خودش را راه انداخت.

اسحاق لاریان در سال‌های متمادی کسب و کارهای متنوعی را راه انداخت و امروزه هم با مدیریت کمپانی MGA Entertainment به یکی از پولدارترین افراد ایران در خارج از کشور تبدیل شود.

۷٫پی‌یر امیدیار 

امیدیار بنیانگذار و رئیس ایرانیآمریکایی سایت حراج ای‌بی (e-bay) و یک کارآفرین نیکوکار است. او در سال ۱۹۹۸ خورشیدی و در سن ۳۱ سالگی به عنوان یک میلیاردر شناخته  شده است. امیدیار در سال ۱۹۶۷ از پدری و مادری ایرانی به نام الهه میرجلالی امیدیار در پاریس به دنیا آمد. ۶ ساله بود که با خانواده اش به مریلند آمریکا رفت و در ۱۴ سالگی با نوشتن دومین برنامه رایانه‌ای برای کتابخانه مدرسه پا به دنیای بیتها گذاشت.

وی دانش‌آموخته دانشگاه تافتز است. پی‌یر امیدیار رئیس و مؤسس سایت ای‌ بی (e-bay) اولین و معروفترین وب‌گاه مخصوص حراج و خرید و فروش اینترنتی که تا آخر سال ۱۹۹۸ ۱/۲ میلیون عضو ۷۵۰ میلیون دلار حجم معاملات و حدود ۸ میلیون دلار سود کسب کرده بود به طوری که بیش از ۶۰۰۰ کارمند ۴۶ میلیون مشتری ثبت شده و ۴۴۱ میلیون دلار سود خالص در سال ۲۰۰۵ داشته‌ است.

۸٫مانی مشعوف 

شاید برای ما عجیب باشد که یک فارق‌التحصیل رشته‌ی علوم سیاسی بتواند با راه‌اندازی کسب و کار خودش به یکی از اعضای لیست پولدارترین ایرانی‌ها تبدیل شود. ولی این اتفاق برای مانی مشعوف افتاده است.

مشعوف هم همچون اسحاق لاریان در سال‌های نوجوانی به آمریکا مهاجرت کرد و موفق به فارق‌التحصیلی از دانشگاه سانفرانسیسکو و در رشته‌ی علوم سیاسی شد. مشعوف پس از پایان تصیلاتش شروع به راه‌اندازی کسب و کار خودش کرد و ابتدا با راه‌اندازی یک استیک‌فروشی شروع به کار کرد. سپس زمینه‌ی کاری‌اش را به تولید و فروش لباس‌های زنانه تغییر داد و توانست با همین کسب و کار به لیست ۱۰ ثروتمند ایران اضافه شود!

رمز موفقیت مشعوف در کسب و کار جدیدش این بود که سایز‌ها و مدل‌های متنوعی را به همه‌ی سلیقه‌ها و سنین ارائه می‌داد. همچون کمپانی Bebe Stores  با بیش از ۳۰۰ شعبه، یکی از موفق‌ترین تولیدکنندگان و فروشندگان لباس در آمریکا است.

آشنایی با 10 ایرانی ثروتمند
آشنایی با ۱۰ ایرانی ثروتمند

۹٫غلامعلی سلیمانی

غلامعلی سلیمانی غول فراورده های لبنی ایران است. او متولد سال ۱۳۲۵ در آمل است که هلدینگ سولیکو از اوست. مهم ترین زیر مجموعه این هلدینگ، شرکت فراورده های گوشتی کاله و فرارده های لبنی کاله است.شرکت کاله در سال ۱۳۷۰ تاسیس شد. او کاله و بیست کارخانه دیگر را تاسیس کرده است. سلیمانی تنها ایرانی است که توانسته با شرکت‌های بزرگ غذایی و صنعتی جهان مانند نستله، دنون، کمپینا، بل، هکلند و ایمی برای همکاری صحبت دوجانبه داشته باشد.

متاسفانه اطلاعات دقیقی از میزان ثروت جناب آقای سلیمانی در دست نیست اما مسلما او در لیست ثروتمندان ایران قرار دارد.

۱۰٫برادران معراج 

خانواده معراج، خانواده بازرگان ایرانی مقیم شهرستان اورنج، کالیفرنیا است، که در سال ۱۹۷۰ شرکت چف امریکا را تاسیس نمودند. این شرکت در سال ۲۰۰۲ به ارزش ۲٫۶ میلیارد دلار، به شرکت نستله فروخته شد. مشهورترین افراد این خانواده، دیوید و پل معراج می‌باشند. خانواده معراج در سال ۱۹۸۳ اقدام به راه‌اندازی شرکت هات پکتس نمود.

این شرکت که در زمینه تولید اسنک و ساندویچ‌های منجمد فعالیت می‌کند، هم‌اکنون ارزشی معادل ۴٫۵ میلیارد دلار دارد و کارخانجات تولیدی آن، در شهرهای سولون، اوهایو و ارواین، کالیفرنیا مستقر می‌باشند. این خانواده همچنین مالک بنیاد معراج نیز می‌باشد، که در سال ۲۰۰۴ در ارواین راه‌اندازی شد.

منبع:فاندیاب،پای۹۸،سه بعدی

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.